فکرتان را عوض کنید تا زندگیتان تغییر کند

سه بخش خودانگاره شما

برایان تریسی

خودانگاره یا تصویر ذهنی شما از سه بخش تشکیل می شود، درست مانند یک کیک که آن را به سه قسمت تقسیم کرده باشید. این سه عنصر به اتفاق شخصیت شما را شکل می دهند.اینها تا حدود زیاد مشخص می کنند چه فکر و احساسی دارید و چه می کنید.
اینها آنچه را که براي شما اتفاق می افتد، مشخص می سازند. خود ایده آلی اولین بخش شخصیت و خودانگاره شماست. خود ایده آلی از تمامی امیدها، رؤیاها، پنداره ها و ایده آلهاي شما تشکیل می شود.

خود ایده آلی یا خودآرمانی شما از خصوصیات، ارزشها و کیفیاتی تشکیل می شود که آنها را در خود و دیگران تحسین می کنید.خودایده آلی آن شخصی است که می خواهید به او تبدیل شوید. این ایده آلها راهنما و شکل دهنده رفتار شما هستند.
مردان، زنان و رهبران بزرگ و اشخاصی که از منش و شخصیت سطح بالا برخوردارند از ارزشها، پنداره ها و ایده آلهاي خود اطلاع دقیق دارند. آنها می دانند که چه کسی هستند و به چه اعتقاد دارند.

آنها براي خود معیارهاي سطح بالا در نظر می گیرند و حاضر نیستند که در این معیارها مصالحه کنند. اینها کسانی هستند که دیگران به آنها نگاه می کنند و می توانند به آنها تکیه کنند. انیها در تبادلهاي خود با دیگران قطعی و صریح هستند.در هر کاري که می کنند سعی دارند در حد ایده آلهاي خود ظاهر شوند.
بزرگترین دیواری که باید از آن بالا بروی، دیواری است که در ذهن خودت ساخته ای. اگر تو نتوانی نگرش و ذهنیت خودرا کنترل کنی، در این صورت آنها تو را کنترل می کنند. احساسات منفی دقیقا مثل علف های هرز هستند که اگر آنها را از ریشه درنیاوری باز هم رشد می کنند.

 پس کنترل سرنوشتت را در دست بگیر. خودت را باور داشته باش، به افرادی که می خواهند تو را دلسرد کنند، محل نگذار. از افراد، اماکن و عادت های منفی دوری کن، هرگز مایوس نشو و در برابر زباله های منفی ذهنی که تلاش می کنند خودشان را به خورد تو بدهند، تسلیم نشو.

همچنین ببینید

چند توصیۀ بسیار زیبا از “پیکاسو” برای آرام سازی

اوّل : تمام عددهای غیرضروری را از زندگیت بیرون بریز!!!! این عددها شامل: سن، قد، …

پاسخی بگذارید