قبل از همه، عاشق خودت باش

با خودت مهربان باش

خيلي مهم است كه بداني «تو» در دنيا خاص هستي. جلو آينه بايست و با مهرباني به خودت نگاه كن؛ اين همان چيزي است كه در دنيا اتفاق مي‌افتد. نااميدي ما از ديگران گاهي موجب نااميدي ما از خودمان مي‌شود. توانايي ما در ديدن ظرفيت‌هاي ديگران گاهي بر توانايي‌مان در ديدن ظرفيت‌هايمان تأثير مي‌گذارد. صبوري ما در مقابل ديگران گاهي بر صبوري ما با خودمان تأثير مي‌گذارد. سعي كن در آينه به خودت كمي عشق و محبت نشان بدهي.

تغييرش بده

چون چيزي در گذشته تو را خوشحال كرده، معني‌اش اين نيست كه تا ابد بايد آن را نگه داري. اگر مي‌خواهي در زندگي امروزت تغيير ايجاد كني، بايد كارهايي كني كه تا به‌حال انجام نداده‌اي. كارهاي متفاوت‌ =‌ نتيجه‌ي متفاوت. زندگي درست يعني گرفتن تصميم‌هاي درست در هر روز؛ اين تو را به سمت آينده‌اي موفق هدايت خواهد كرد.

كار خودت را بكن

به خودت يادآوري كن كه تو مجبور نيستي هر كاري را كه ديگران مي‌كنند، انجام بدهي. تو به اجازه‌ي ديگران براي متفاوت انجام‌دادن كارها نياز نداري. وقت طلاست و آن‌چه اهميت دارد اين است كه تو هر روز ۲۴ ساعت از زندگي‌ات را با كاري كه انجام مي‌دهي معاوضه مي‌كني. پس نگذار ديگران به تو اجازه‌ي زندگي‌كردن بدهند.

زياد سخت نگير

خيلي از بدبختي‌ها و ناراحتي‌هاي ما ريشه در اين دارد كه درباره‌ي بعضي‌چيزها سخت مي‌گيريم. اگر تو همه‌چيز را خيلي جدي بگيري (به‌خصوص درباره‌ي خودت) در هر قدم كوچكي كه برمي‌داري با وسواس و دلهره و اضطراب مواجه خواهي شد.

سعي كن سخت نگيري و هر وقت كه توانستي به چيزها و اتفاق‌ها بخندي؛ به‌خصوص وقتي كه اوضاع طبق برنامه پيش نمي‌رود. آدم‌هايي كه احساس شوخ‌طبعي دارند، حس درست‌تر و بهتري راجع به زندگي دارند.

همچنین ببینید

موانع بروز رفتارهای خلاقانه

داشتن خود انگاری منفی : اصلی ترین عاملی که مانع بروز رفتارهای خلاقانه می شود …

پاسخی بگذارید